Esport
Diversió

Descripció Associació

La Baronia de Rialb

El terme està format per uns 240 habitants distribuïts entre onze nuclis dispersos per arreu de la vall del Rialb; antigues parròquies que s’anaren poblant pels cims d’aquestes muntanyes; des de l’època alt medieval; de fortificacions defensives, masies, esglésies parroquials i capelles.
Els nuclis són: Gualte, La Serra, La Torre, Politg, Pallerols, Vilaplana, Bellfort, Palau, El Puig, St. Cristòfol de la Donzell i St. Martí.

El terme municipal es situa a l’extrem nord-est de la comarca de la Noguera, limitant amb les comarques de l’Alt Urgell, a l’est (Peramola i Coll de Nargó); el Pallars Jussà, al nord-oest (Benavent de la Conca); i amb els municipis de Tiurana, Ponts i Artesa de Segre (la Noguera) pel sud i sud-oest.
A la dreta del riu Segre, ocupa la part baixa de la conca del Rialb. El terme s’estén des del Segre cap al nord fins a les altures del Cogulló de Sant Quiri (1.355 m d’altitud), al límit amb el Pallars Jussà. El municipi forma part de la comarca natural del Segre Mitjà que s’enclava al Prepirineu, on deixa les planes de Lleida i s’atansa a les muntanyes i les valls del Pirineu català occidental.
La superfície del terme es de 145km² i la seva altitut de 747 metres.

Municipi de La Baronia de Rialb